Η αλήθεια για τις δίαιτες Αποτοξίνωσης

 

Αποτοξίνωση ή δίαιτες αποτοξίνωσης είναι δυο πολύ δημοφιλείς λέξεις στον κόσμο της διαιτολογίας. Η κύρια ιδέα πίσω από αυτή τη λέξη είναι πως περιοδικά χρειαζόμαστε να καθαρίσουμε τον οργανισμό μας από τοξίνες για να παραμείνουμε υγιείς.

Μερικά από τα αποτελέσματα που διαφημίζουν οι δίαιτες αποτοξίνωσης είναι η ραγδαία μείωση κιλών, η καλύτερη χώνευση, καλύτερα μαλλιά, νύχια και δέρμα, καλύτερη ενέργεια, πιο υγιές ανοσοποιητικό σύστημα, και εξαφάνιση της κυτταρίτιδας.

Οι δίαιτες αποτοξίνωσης μπορεί να διαρκέσουν από μια μέρα μέχρι ένα μήνα και να συμπεριλαμβάνουν:

• Νηστεία για μια μικρή περίοδο

• Κατανάλωση μόνο φρούτων και λαχανικών

• Μείωση γαλακτοκομικών προϊόντων και προϊόντων ολικής αλέσεως

• Κατανάλωση περιορισμένων τροφών

• Αποφυγή καφεΐνης και αλκοόλ

Ποια είναι, όμως, η αλήθεια; Υπάρχουν ήείναι προϊόντα διαφήμισης και μύθοι;

Ο οργανισμός μας συνεχώς διαλύει και εκκρίνει τοξίνες και άχρηστα από το σώμα μας. Αυτά μπορεί να συμπεριλαμβάνουν αλκοόλ, φάρμακα, προϊόντα του μεταβολισμού και της χώνευσης, νεκρά κύτταρα και βακτήρια. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του συκωτιού, των νεφρών, του δέρματος, των εντέρων και των πνευμόνων. Αν γενικώς ακολουθούμε μια υγιεινή διατροφή και τρόπο ζωής, τότε αυτά δουλεύουν μια χαρά και δεν χρειάζεται μια ειδική βοήθεια.

Οι δίαιτες αποτοξίνωσης που μειώνουν τρομερά τις θερμίδες κατανάλωσης σε λιγότερες από 1000 ημερησίως μπορεί να βάλουν σε κίνδυνο κάποιο άτομο για ελλιπή ενέργεια και ελλιπή διατροφή σε βιταμίνες και μέταλλα. Μπορεί να προωθούν την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών για ένα χρονικό διάστημα αλλά το σίγουρο είναι πως ένας άνθρωπος δεν μπορεί να ζήσει μόνο με φρούτα και λαχανικά. Η διατροφή του θα είναι ελλιπής σε κύρια θρεπτικά συστατικά (πχ. πρωτεΐνη). Εξάλλου, δυο από τις κύριες αρχές σωστής διατροφής είναι η ποικιλία τροφών και η μέτρια κατανάλωση.

Επίσης, υπάρχουν οι δίαιτες εκείνες που προωθούν τη μείωση των γαλακτοκομικών προϊόντων και προϊόντων ολικής αλέσεως. Η πραγματικότητα είναι πως αυτά τα φαγητά μάς προσφέρουν πολύ σημαντικά θρεπτικά συστατικά και η μείωσή τους μπορεί να μας φέρει αρνητικά αποτελέσματα παρά θετικά (π.χ. οστεοπόρωση). Εάν πιστεύετε πως έχετε κάποια δυσανεξία στο γάλα ή στα προϊόντα ολικής αλέσεως. τότε είναι καλύτερα να συμβουλευτείτε τον γιατρό σας για μια καλύτερη διάγνωση.

Από την άλλη μεριά, η νηστεία ή η αυστηρότατη μείωση φαγητού μπορεί να μειώσει την ενέργειά μας και να μάς φέρει κόπωση πολύ πιο γρήγορα. Επίσης μειώνει την κατανάλωση θρεπτικών συστατικών και πολύ σημαντικών βιταμινών και μετάλλων που χρειάζονται για καλή υγεία.

Αυτές οι δίαιτες μπορεί να έχουν αρχικά πολύ γρήγορη και αποτελεσματική μείωση κιλών αλλά εκείνα που χάνονται κυρίως είναι υγρά και γλυκογόνο παρά λίπος. Επίσης, μπορεί να αισθάνεστε ζαλάδα και κούραση από την υπερβολική μείωση θερμίδων με αποτέλεσμα το σώμα να μην μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα επιπλέον (όπως γυμναστική). Συνήθως, αυτές οι δίαιτες διαρκούν πολύ λίγο αφού ο οργανισμός μας δεν αντέχει και πολύ και μετά ξαναγυρίζουμε στις παλιές μας συνήθειες με αποτέλεσμα να βάλουμε πίσω όλα τα κιλά που χάσαμε και ίσως και περισσότερα.

Μην πιστεύετε, λοιπόν, ό,τι ακούτε. Καλό είναι ό,τι ακούγεται ωραίο και σάς υπόσχεται εύκολα και γρήγορα αποτελέσματα να το μελετάτε πρώτα καλά και μετά να προχωράτε. Πολύς κόσμος αναζητεί συνεχώς τη «μαγική» δίαιτα ή το «μαγικό» χάπι που θα τούς κάνει να χάσουν κιλά αμέσως χωρίς να στερηθούν τίποτα. Πολλές φορές μάλιστα πέφτουμε στην παγίδα της παραπληροφόρησης και των ανορθόδοξων διαιτών.

Δυστυχώς, όμως, δεν υπάρχει τέτοια δίαιτα ή χάπι. Διαφορετικά το πρόβλημα της παχυσαρκίας θα είχε λυθεί μέχρι τώρα. Ας μην ξεχνούμε πως το πρόβλημα της παχυσαρκίας βρίσκεται παντού και τα ποσοστά του παχύσαρκου κόσμου συνεχώς ανεβαίνουν ανά το παγκόσμιο.

Οι σωστές διατροφικές συνήθειες σε συνδυασμό με άσκηση είναι η καλύτερη λύση για την αντιμετώπιση του βάρους μας. Οι γνώσεις για τη σωστή διατροφή είναι το κλειδί που ανοίγει την πόρτα για την καλύτερη υγεία. Γι’ αυτό, λοιπόν, είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε πως το φαγητό επηρεάζει τις λειτουργίες του οργανισμού μας. Οι έξι θρεπτικές ουσίες που είναι απαραίτητες για τον ανθρώπινο οργανισμό είναι οι υδατάνθρακες, η πρωτεΐνη, το λίπος, το νερό, οι βιταμίνες και τα μέταλλα.

Η Eurolife χρησιμοποιεί cookies στο διαδικτυακό τόπο με στόχο τη βελτίωση της online εμπειρίας σας. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγηση, αποδέχεστε αυτομάτως τη χρήση των cookies.