Διατροφικά tips για επιστροφή στην καθημερινότητα 

 

Με όλα τα θετικά νέα που ακούμε από τους ειδικούς τις τελευταίες μέρες και με την ελπίδα πως η κανονική μας ζωή θα επιστρέψει σιγά-σιγά, είναι καιρός να δούμε και εμείς πώς μπορούμε να επιστρέψουμε στην καθημερινότητά μας.

Πολλοί από εμάς ίσως να έχουμε αφεθεί και για λόγους ψυχολογίας μετά από αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζήσαμε και πιθανόν να υπάρχει κάποια αύξηση κιλών και ποσοστού λίπους. Πολλοί θα αναζητήσουν τρόπους για να επιστρέψουν πίσω στην υγιεινή διατροφή και να χάσουν τα περιττά κιλά και ποσοστό λίπους. Αυτό πολλές φορές μπορεί να οδηγήσει σε ανορθόδοξους τρόπους δίαιτας λόγω του ισχυρισμού πως αυτό θα βοηθήσει στην πιο γρήγορη απώλεια κιλών. Δυστυχώς, αυτό δεν θα συμβεί αφού πιθανόν να εξασθενήσει τον οργανισμό και όσα κιλά χαθούν μετά να επιστρέψουν διπλά και τριπλά. Αυτό που πρέπει να γίνει είναι να ακολουθηθεί μια σωστή διατροφή η οποία μπορεί να δώσει περισσότερη ενέργεια και μέσω της να χαθούν τα περιττά κιλά και το σωματικό λίπος. Φυσικά, για καλύτερα αποτελέσματα, πάντοτε μια σωστή διατροφή πρέπει να συνδυάζεται με καθημερινή άσκηση.

Μια σωστή διατροφή με μικρές αλλαγές που μπορεί να γίνουν στην καθημερινότητα θα βοηθήσει στη γρήγορη επιστροφή στα κανονικά επίπεδα, ξεκινώντας πάντα από το πρώτο γεύμα της ημέρας!

Το μυστικό για να μειωθεί το ποσοστό λίπους είναι τα μικρά συχνά γεύματα, τα οποία πλέον φαίνεται πόσο πολύ μπορούν να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά τον μεταβολισμό. Τα άτομα που τρώνε μικρά συχνά γεύματα τείνουν να έχουν πιο γρήγορο μεταβολισμό, καλύτερο ποσοστό σωματικού λίπους και -αν είναι αθλητές- καλύτερη απόδοση. Το κυρίως γεύμα θα πρέπει να είναι πλούσιο σε θρεπτικές ουσίες έτσι ώστε να δοθεί η απαραίτητη ενέργεια για τη συνέχεια της μέρας. Καλό θα ήταν να περιέχει λίγη ποσότητα από υδατάνθρακες, πρωτεΐνη, λαχανικά και λίγο λίπος (πάντοτε προτιμούμε καλές πηγές λιπαρών). Εξάλλου, ποικιλία, μέτρια ποσότητα και ισορροπία γευμάτων είναι οι τρεις αρχές μιας σωστής διατροφής.

Το τι πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα είναι οι πολύ λιπαρές τροφές. Λίγο λίπος είναι απαραίτητο για την υγεία, αλλά συνήθως η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη από ό,τι χρειάζεται, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ολική μας χοληστερόλη και η LDL (κακή) χοληστερόλη αλλά και το ποσοστό λίπους σώματος.

Για απογευματινά ενδιάμεσα καλές επιλογές είναι τα ωμά λαχανικά, όπως καρότα, μπρόκολο, πράσινο πιπέρι, σέλινο ή αγγουράκια. Επίσης φρέσκα φρούτα, όπως μήλο, πορτοκάλι, μπανάνα, ροδάκινα, γκρέιπφρουτ, πεπόνι, καρπούζι, φράουλες ή φορμόζες. Επίσης άλλα υγιεινά ενδιάμεσα είναι σιταροπούλα ή ποπ-κορν (χωρίς βούτυρο ή επιπλέον αλάτι), χαμηλά σε λιπαρά γιαουρτάκια φρούτου ή παγωτό διαίτης.

Το βραδινό θα πρέπει να περιέχει πρωτεΐνη μαζί με λαχανικά και κάποια μικρή ποσότητα υδατανθράκων ειδικά αν η γυμναστική είναι αργά το απόγευμα έτσι ώστε να υπάρχει αναπλήρωση μυϊκού γλυκογόνου. Σίγουρα δεν πρέπει να μείνετε νηστικοί όλη μέρα για να φάτε καλά το βράδυ. Συνήθως, δεν μπορούμε να ελέγξουμε την πείνα μας και τρώμε πολύ περισσότερα από ό,τι πρέπει. Καλύτερα είναι να φάτε ένα ελαφρύ μεσημεριανό και 2-3 μικρά σνακ κατά τη διάρκεια της μέρας. Επίσης, αν δείτε πως χορτάσατε, ΔΕΝ είναι ανάγκη να τελειώσετε όλο το πιάτο.

 

Διατροφικά tips για γρήγορη επιστροφή:

• Δεν υπάρχουν μαγικές δίαιτες ή μαγικά χαπάκια.

• Για να μείνετε στο παρόν βάρος σας: Θερμίδες που καταναλώνονται = θερμίδες που σπαταλώνται

Για αύξηση σωματικού βάρους: Θερμίδες που καταναλώνονται > θερμίδες που σπαταλώνται

Για χάσιμο βάρους: Θερμίδες που καταναλώνονται < θερμίδες που σπαταλώνται

• Πάντα να ξεκινήσετε την ημέρα σας με πρωινό, είναι ο καλύτερος ενισχυτής ενέργειας.

Τρώτε μικρά συχνά γεύματα για ενέργεια. Μην τρώτε μόνο το πρωινό, μεσημεριανό γεύμα και δείπνο! Τα ενδιάμεσα σνακ είναι ιδιαίτερα σημαντικά για ένα καλό και γρήγορο μεταβολισμό και επίσης για ένα καλύτερο ποσοστό λίπους.

• Αν μείνετε χωρίς φαγητό για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από 5-6 ώρες, αυτό μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο ποσοστό λίπους και μάλιστα μπορεί να οδηγήσει στην αύξησή του!

• Ένα καλός και γρήγορος μεταβολισμός χρειάζεται φαγητό κάθε 3-4 ώρες.

• Φροντίστε να τρώτε τροφές από όλες τις ομάδες τροφίμων: υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λίπη, λαχανικά, φρούτα, υγρά.

• Πίνετε ΝΕΡΟ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

 

Οι δράσεις εμπίπτουν στο Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Πρόληψη» της EuroLife, που στηρίζει ενέργειες και προγράμματα γύρω από την υγιεινή διατροφή, την άσκηση, την υγεία και  το περιβάλλον. 

Γιατί η πρόληψη δεν είναι σχήμα λόγου. Είναι τρόπος ζωής!

 

 

πηγή: Beautiful People

Η Eurolife χρησιμοποιεί cookies στο διαδικτυακό τόπο με στόχο τη βελτίωση της online εμπειρίας σας. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγηση, αποδέχεστε αυτομάτως τη χρήση των cookies.