Πως να αντιμετωπίσετε την υπέρταση;

 

Πολλοί αποκαλούν την υπέρταση (ή πίεση) αφανή δολοφόνο αφού πολλές φορές δεν παρουσιάζει κάποια συμπτώματα ενώ επηρεάζει πολλά εκατομμύρια κόσμου. Η υπέρταση συνήθως παρουσιάζεται σε σχετικά μεγάλη ηλικία και είναι ένας από τους πιο επικίνδυνους παράγοντες που μπορούν να  οδηγήσουν σε κάποια πάθηση της καρδιάς. Η φυσιολογική συστολική πίεση δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 120 χιλιοστά και η φυσιολογική διαστολική πίεση δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 80 χιλιοστά.

Συνεχείς ενδείξεις επισημαίνουν πως ο έγκαιρος εντοπισμός και η γρήγορη αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η καλύτερη θεραπεία της υπέρτασης. Η μείωση της πίεσης έχει θεαματικά αποτελέσματα. Σε κλινικές έρευνες που έχουν γίνει, η μείωση της πίεσης μείωσε τα εγκεφαλικά επεισόδια κατά 35% με 40% και τις καρδιακές προσβολές κατά 50%.

Ο καλύτερος τρόπος για την αντιμετώπιση της υπέρτασης είναι η εφαρμογή μιας υγιεινής ζωής και το χάσιμο βάρους από υπέρβαρα ή παχύσαρκα άτομα (δείκτης μάζας σώματος περισσότερο από 25). Και αυτό επειδή η υπέρταση είναι περίπου 3 φορές πιο κοινή σε υπέρβαρα άτομα παρά σε κανονικά και ο κίνδυνος αυξάνεται ανάλογα με την αύξηση των κιλών. Μελέτες έδειξαν πως η μείωση βάρους μπορεί να μειώσει τη συστολική πίεση κατά 5 με 20 χιλιοστά.

Επίσης, μια δίαιτα πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, χαμηλή σε λιπαρά γαλακτομικά προϊόντα και χαμηλή σε ολικό και κορεσμένο λίπος μπορεί να μειώσει τη συστολική πίεση κατά 8 με 14 χιλιοστά. Η μείωση του νατρίου (αλατιού) σε λιγότερο από 2.4 γρ. καθημερινώς μπορεί να μειώσει τη συστολική πίεση κατά 2 με 8 χιλιοστά. Επίσης, με αυτό τον τρόπο μπορούμε να αποφύγουμε ή να μειώσουμε τα φάρμακα κατά της πίεσης, να μειώσουμε την απώλεια καλίου από τα ούρα και συνάμα να προστατευτούμε από την οστεοπόρωση και την εμφάνιση πετρών στα νεφρά (με τη μείωση του ασβεστίου που φεύγει από τα ούρα μας).

Άλλες μικρές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε στην καθημερινότητά σας και να μειώσετε το ρίσκο για την υπέρταση είναι η μείωση της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ. Για τις γυναίκες ένα ποτό τη μέρα και για τους άντρες δύο ποτά τη μέρα είναι αρκετά για να πάρετε τα προτεινόμενα ωφελήματα από τη μέτρια κατανάλωση αλκοόλ. Άλλος ένας πολύ σημαντικός παράγοντας είναι η φυσική άσκηση. Η υπέρταση έχει συνδεθεί θετικά με χαμηλά επίπεδα άσκησης αφού μελέτες έδειξαν πως τα άτομα που δεν γυμνάζονταν τακτικά είχαν 35% περισσότερο κίνδυνο να αναπτύξουν υπέρταση μετά από 6 με 10 χρόνια σε σύγκριση με τα άτομα που γυμνάζονταν τακτικά. Τριάντα λεπτά 5-6 φορές τη βδομάδα μπορούν να μειώσουν τη συστολική πίεση κατά 4 με 9 χιλιοστά και να φέρουν και πολλά άλλα ωφελήματα στην υγεία μας.

 

πηγή: Beautiful People

 

Οι δράσεις εμπίπτουν στο Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «Πρόληψη» της EuroLife, που στηρίζει ενέργειες και προγράμματα γύρω από την υγιεινή διατροφή, την άσκηση, την υγεία και  το περιβάλλον. 

Γιατί η πρόληψη δεν είναι σχήμα λόγου. Είναι τρόπος ζωής!

 

Η Eurolife χρησιμοποιεί cookies στο διαδικτυακό τόπο με στόχο τη βελτίωση της online εμπειρίας σας. Επιλέγοντας να συνεχίσετε την περιήγηση, αποδέχεστε αυτομάτως τη χρήση των cookies.