Στην κορυφή της Ασφαλιστικής Βιομηχανίας

Συνέντευξη Άρτεμις Παντελίδου, Γενική Διευθύντρια EuroLife 

 

Πόσα χρόνια δραστηριοποιείστε στην κυπριακή αγορά, ποιος είναι ο αριθμός του προσωπικού σας και πόσα ασφαλιστικά συμβόλαια έχετε κατά μέσο όρο κάθε χρόνο;

Η Eurolife αποτελεί ηγετική δύναμη στην εγχώρια ασφαλιστική βιομηχανία. Ιδρύθηκε το 1989 και είναι μέλος του Συγκροτήματος της Τράπεζας Κύπρου. Εξυπηρετεί περισσότερους από 100.000 πελάτες και κατέχει ηγετικό μερίδιο αγοράς. Στην εταιρεία μας εργάζονται 110 άτομα ενώ διαθέτουμε ένα εκτεταμένο επαγγελματικό δίκτυο 235 Ασφαλιστικών Συμβούλων σε 14 γραφεία σε όλη την Κύπρο. Η Eurolife έχει καταβάλει μέχρι σήμερα 1 δις. ευρώ σε εξαργυρώσεις, ωφελήματα λήξης και απαιτήσεις σε συμβόλαια ζωής, ατυχημάτων και υγείας.

 

Ποιες είναι οι τρεις προκλήσεις που καλείστε να αντιμετωπίσετε ως ασφαλιστική εταιρεία;

Το δημογραφικό, η ψηφιακή τεχνολογία αλλά και οι νέες κανονιστικές ρυθμίσεις που επιβάλλονται διεθνώς είναι τα θέματα που απασχολούν τη βιομηχανία μας διεθνώς αλλά και στη χώρα μας.

Στην Κύπρο έχουμε να αντιμετωπίσουμε θέματα όπως η δημογραφική γήρανση, που προκαλεί μια σειρά από συνέπειες για τη βιομηχανία μας, η συμπληρωματική ιδιωτική σύνταξη που θα αποτελέσει αδήριτη πραγματικότητα για χιλιάδες συμπολίτες μας στο άμεσο μέλλον, καθώς και το νέο σύστημα υγείας, το οποίο φέρνει σημαντικές αλλαγές.

Η διεθνής θεσμική πίεση για μεγαλύτερη λογοδοσία οδηγεί σε νέους τρόπους ενεργού συμμετοχής του πελάτη, ενώ η ψηφιακή επανάσταση και η παγκοσμιοποίηση αλλάζουν τα δεδομένα σε επίπεδο υπηρεσιών, εξυπηρέτησης αλλά και ανταγωνισμού.

Στη Eurolife έχουμε πετύχει να εντάξουμε στην ζωή της εταιρείας ένα δυναμικό πρόγραμμα βελτιώσεων με σκοπό να είμαστε πάντοτε ένα βήμα πιο μπροστά από τις εξελίξεις που έρχονται. Η διαρκής εκπαίδευση και η εισαγωγή νέων προτύπων είναι μέρος της καθημερινής δουλειάς μας πλέον.

Σε αυτό το διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, στόχος μας είναι να διατηρούμε άρρηκτη τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε κτίσει εδώ και 30 χρόνια με τους πελάτες μας.

Μπαίνουμε σε έναν καινούριο κόσμο στον οποίο θα εξακολουθούμε να είμαστε πρωταγωνιστές.

 

Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί ενόψει του ψηφιακού μετασχηματισμού;

Ο κόσμος προχωρά και μαζί και η βιομηχανία της ασφάλισης η οποία αλλάζει δραστικά. Η Eurolife εφαρμόζει ήδη από το 2017 ένα σχέδιο στρατηγικής ανάπτυξης που περιλαμβάνει ενέργειες που ανταποκρίνονται στα δεδομένα του σήμερα και στις αλλαγές του αύριο. Αναπόσπαστο τμήμα του σχεδίου είναι ο τεχνολογικός εκσυγχρονισμός και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εταιρείας, όπως και η εφαρμογή νέων τρόπων διεκπεραίωσης εργασιών.

Εκσυγχρονίσαμε το περιβάλλον εργασίας μας με ένα νέο λογισμικό που υποστηρίζει τον πλήρη κύκλο ζωής των συμβολαίων μας και συμβάλλει στον στρατηγικό μας στόχο να είμαστε ένας σύγχρονος και πελατοκεντρικός οργανισμός.

Η διαρκής εξέλιξη των ασφαλιστικών μας συμβούλων είναι ένας διαχρονικός μας στόχος. Για να συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή τους παρέχουμε τις κατάλληλες υποδομές, υπηρεσίες αλλά και την καθημερνή υποστήριξη που χρειάζονται. Έτσι, επενδύουμε σε τεχνολογικές υποδομές που εξοπλίζουν τους ασφαλιστικούς μας συμβούλους να δίνουν επιλογές και συμμετοχή στους πελάτες μας. Σχεδιάσαμε μια κεντρική πλατφόρμα ψηφιακής εμπειρίας, η οποία ενοποιεί τα δεδομένα από όλα τα συστήματα μας προς όφελος των πελατών, των ασφαλιστικών μας συμβούλων και των υπαλλήλων μας. Η πλατφόρμα επιτρέπει την απρόσκοπτη συνεργασία μεταξύ τους, καθώς και την σε πραγματικό χρόνο πρόσβαση στις πληροφορίες που τους αφορούν, οποτεδήποτε και οπουδήποτε.

Ακόμη, το Lifeneeds είναι ένα digital εργαλείο με το οποίο δίνουμε την ευκαιρία στους πελάτες μας να συμμετέχουν και να διαμορφώσουν το δικό τους εξατομικευμένο πλάνο τους, για τις ατομικές και οικογενειακές τους ανάγκες.

Η ανανεωμένη διαδικτυακή πλατφόρμα myeurolife παρέχει άμεση, προσωπική και πλήρη αξιόπιστη εξυπηρέτηση στους πελάτες μας σε ό,τι αφορά τα Ασφαλιστικά τους Συμβόλαια. O μοναδικός της σχεδιασμός παρέχει στον πελάτη τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στα ατομικά του συμβόλαια, όπως να παρακολουθεί τις καλύψεις και τα ωφελήματα, τις κατανεμημένες μονάδες στα επενδυτικά ταμεία και την αξία εξαγοράς του συμβολαίου του, στα στοιχεία επικοινωνίας του Ασφαλιστικού του Συμβούλου, στα ιστορικά πληρωμών και απαιτήσεων του και στα πιστοποιητικά του Φόρου Εισοδήματος.

Επιπλέον, οι σύμβουλοι της Eurolife είναι συνεχώς συνδεδεμένοι σε πλατφόρμα επικοινωνίας με τους πελάτες και την εταιρεία, μέσω του Agents Portal. Η πλατφόρμα αυτή είναι διαθέσιμη online καθ’ όλη τη διάρκεια του εικοσιτετράωρου και επιτρέπει στον ασφαλιστικό σύμβουλο να εξυπηρετεί τις ανάγκες των συνεργατών του ακόμη πιο αποδοτικά.

Τέλος, η ιστοσελίδα και τα κοινωνικά δίκτυα της εταιρείας είναι συνεχώς ενημερωμένα με χρήσιμες πληροφορίες και προσφέρουν ένα ακόμη, πιο άμεσο επίπεδο επικοινωνίας.

 

Πόσα ασφαλιστικά προϊόντα περιλαμβάνει η γκάμα σας και ποια έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση; Σκοπεύετε να επικεντρωθείτε σε νέους κλάδους ασφάλισης;

Προσφέρουμε μια πλήρη σειρά από προγράμματα τα οποία ανταποκρίνονται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των πολιτών. Οι ιδιώτες πελάτες μας έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν σχέδια από τρεις βασικούς πυλώνες που καλύπτουν όλες τις ανάγκες της καθημερινότητας, είτε πρόκειται για την οικονομική εξασφάλιση, είτε για την αποταμίευση, είτε για την υγεία.

Δημιουργούμε αξία μέσα από συνταξιοδοτικά πλάνα, σχέδια για παιδιά και νέους, ενώ εξασφαλίζουμε τους πελάτες μας σε περιπτώσεις ανικανότητας εργασίας, κάλυψης ζωής και αποτελεσματικές επιλογές για όποιον αναζητά φορολογικά οφέλη. Τα επενδυτικά μας προγράμματα είναι συνδεδεμένα με επενδυτικά ταμεία και έχουν μεσομακροπρόσθεσμο χαρακτήρα. Τα προγράμματα μας για κάλυψη ζωής, στοχεύουν στην προστασία της οικογένειας σε περίπτωση που συμβεί κάτι απρόοπτο και περιλαμβάνουν επιπρόσθετες καλύψεις για ανικανότητα εργασίας και άλλα ωφελήματα. Επίσης, προσφέρουμε τα προγράμματα συνταξιοδότησης για άτομα που επιθυμούν τη συστηματική αποταμίευση για το μέλλον όπως η εξασφάλιση της συνταξιοδότησης. Ασφαλώς προσφέρουμε και τα  προγράμματα υγείας τα οποία διαθέτουν πολλαπλές επιλογές στην ενδονοσοκομειακή και εξωνοσοκομειακή φροντίδα και θέτουν ως πρώτη προτεραιότητα την υγεία  και την εξυπηρέτηση, στις πιο δύσκολες στιγμές.

Οι επιχειρηματικοί μας πελάτες μπορούν κοντά μας να βρουν λύσεις για τις συνταξιοδοτικές επιλογές, για την προστασία του προσωπικού τους αλλά και γενικότερα για τον κλάδο της υγείας.

Τα προγράμματά μας καλύπτουν κάθε ανάγκη των πελατών μας με την τεχνογνωσία, σοβαρότητα και φερεγγυότητά της Eurolife.

Πάντα ετοιμάζουμε νέα προϊόντα όπως πρέπει να κάνει κάθε ασφαλιστικός οργανισμός που θέλει να ηγείται και στο μέλλον. Οι ανάγκες για εξασφάλιση και σιγουριά είναι μεγαλύτερες από ποτέ. Οι άνθρωποι χρειαζόμαστε να απελευθερωθούμε από τα άγχη της καθημερινότητας, να σχεδιάσουμε το μέλλον μας και να ζούμε τη ζωή ξανά. Αυτό ισχύει τόσο για τους ιδιώτες όσο και για τις εταιρείες.

 

Ποιος είναι ο ρόλος των ασφαλιστικών εταιρειών στη μετά το ΓΕΣΥ εποχή; Τι θεωρείτε ότι θα πρέπει να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις και οι ασφαλιζόμενοι;

Το ΓεΣΥ είναι μια σημαντική αλλαγή και το λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη στους σχεδιασμούς μας. Μέχρι στιγμής τα πράγματα για την εγχώρια ιδιωτική ασφάλιση είναι ιδιαίτερα θετικά, ο τομέας της Υγείας βρίσκεται σε διαρκή ανοδική πορεία. Για παράδειγμα, τα αποτελέσματα για το 2018 δείχνουν αύξηση 12,6% στα ασφάλιστρα της Υγείας σε σχέση με το 2017, ενώ το ίδιο συμβαίνει και στο πρώτο τρίμηνο του 2019.

Η κάλυψη που προφέρει σήμερα το ΓεΣυ περιορίζεται στην πρωτοβάθμια φροντίδα αφού η ενδονοσοκομειακή κάλυψη θα ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2020. Το πρόγραμμα υγείας Medica λειτουργεί συμπληρωματικά με το ΓεΣΥ, σε μια σειρά καταστάσεων που δεν καλύπτονται από το ΓεΣΥ, παρέχοντας αξιόπιστες και ποιοτικές λύσεις.

Το Μedica διατηρεί στο ακέραιο τα ανταγωνιστικά του πλεονεκτήματα και αποτελεί ελκυστική επιλογή για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις: πλήρης ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη, επιλογές σε προσωπικούς, ειδικούς γιατρούς και νοσηλευτήρια που οι ίδιοι οι πελάτες επιθυμούν σε όλη την Κύπρο και το εξωτερικό. Όταν κάθε λεπτό μετράει, το medica εξασφαλίζει ποιότητα, ταχύτητα και αποφυγή ταλαιπωρίας, εξοικονόμηση χρόνου κατά τη διαδικασία νοσηλείας χωρίς λίστες αναμονής.

Ο ιδιωτικός τομέας ασφάλισης προσφέρει ευελιξία, ταχύτητα, ποιότητα και επιλογές. Εναπόκειται πλέον στον πολίτη να επιλέξει την επένδυση που θέλει να κάνει στο μέλλον του και στην υγεία του. Εμείς θα είμαστε πάντα δίπλα του.

 

Ποιες μεταρρυθμίσεις θα πρέπει να προωθηθούν ώστε η ασφαλιστική αγορά της Κύπρου να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά;

Καταρχήν ευελπιστούμε στην ολοκλήρωση του Γενικού Συστήματος Υγείας, ώστε να περιλαμβάνει τη δευτεροβάθμια ενδονοσοκομειακή περίθαλψη με πραγματικές επιλογές. Παράλληλα, όμως, στην Κύπρο έχουμε να αντιμετωπίσουμε το οξύ θέμα της δημογραφικής γήρανσης που προκαλεί μια σειρά από συνέπειες όπως την ανάγκη συμπλήρωσης της σύνταξης. Χρειάζεται να προχωρήσουν οι ανάλογες μεταρρυθμίσεις που θα επιτρέπουν στον πολίτη να έχει επιλογές για τη συνταξιοδότηση του με τρόπο ώστε να διασφαλίζει αξιοπρεπή ζωή μετά την εργασία.

Συνακόλουθα, η Πολιτεία οφείλει να καλλιεργήσει τις προϋποθέσεις ώστε ο καταναλωτής να ενθαρρύνεται να επιλέγει την ασφαλιστική του κάλυψη μέσω των κατάλληλων φορολογικών κινήτρων.